DTK’s bestyrelse har på bestyrelsesmøde den 16. november 2014 udarbejdet nedenstående handlingsplan.
Udarbejdet på baggrund af oplæg og input fra Race-, kreds- og udvalgsmøde den 5. oktober 2014.
Vision:
Antal medlemmer:
Mål: 2500 medlemmer i år 2018
Hvordan:
• Gennem egne DTK opdrættere at øge medlemstallet med 300 medlemmer årligt. Opdrætterne skal motiveres til at melde deres hvalpekøbere ind.
• Arbejde på at 80% af danske terrier ejere er medlemmer af DTK, det vil fordoble medlemstallet
• Arbejde på at mindske/forhindre afgang. Analysere hvorfor medlemmer ønsker at melde sig ud. Personlig henvendelse eller elektronisk analyseskema, der kan gøre os klogere
• Optimere medlemslister og indbetaling, f.eks via PBS (automatisk tilmelding)
• Ved manglende indbetaling/udmelding opfordring til at blive i klubben.
• Fokus på en bredere vifte af aktiviteter
Hvorfor skal jeg være medlem af DTK
• DTK har som specialklub den største viden om Terrier
• Socialt fællesskab med engagerede hundeejere
• Dialog med ligesindede
• Opdrættere med ansvar for fysisk og psykisk sundhed
• Fordi jeg elsker min hund
Hvordan skal vi formidle ovenstående
• Repetition af ansvaret for fysisk og psykisk sunde hunde ( reklamer, flyers, streamer, omtale, kennelsider, facebook osv)
• Respekt for alle, vi hilser alle terrier velkomne også dem uden stamtavle, så kan det være de køber en med stamtavle næste gang. Foldere og klistermærker til kredse . husk ændring af tlf.
• Arbejde med at alle medlemmer og især de nye bliver en del af det store fællesskab omkring hunde
• Hvad adskiller DTK fra andre hundeklubber:
Specialistviden omkring terrier indenfor
Sundhed
Adfærd
Avl
Certificering af uddannede trænere med fokus på terrier
Hvordan distribuerer vi kendskabet til DTK
• Facebook
• Hjemmeside
• Google adw
• Hundegalleriet (RH)
• Blå avis/gul og gratis
• Pressemeddelelser ved arrangementer
• Bruge færdige skabeloner, der blot skal tilrettes de enkelte arrangementer
• Lokalaviser ved arrangementer (racer, kredse og udvalg)
• Terrier Nyt
Strategien
• Etablering af et medie – og kommunikationsudvalg, der skal være DTK’s ansigt i offentligheden
• Udvalget skal først og fremmest have en proaktiv rolle
• Udvalget skal virke både eksternt og internt
• Grafisk designer skal tilknyttes udvalget.
Grafik:
Topbanner
Høm høm poser (pris, levering)
Bilstreamer: DTK – fordi jeg elsker min hund + hjemmeside adresse sælges