DTK’s bestyrelse har på bestyrelsesmøde den 16. november 2014 udarbejdet nedenstående handlingsplan.

Udarbejdet på baggrund af oplæg og input fra Race-, kreds- og udvalgsmøde den 5. oktober 2014.


Vision:

Antal medlemmer: 
Mål:  2500 medlemmer i år 2018
 
Hvordan:

• Gennem egne DTK opdrættere at øge medlemstallet med 300 medlemmer årligt. Opdrætterne skal motiveres til at melde deres hvalpekøbere ind.

• Arbejde på at 80% af danske terrier ejere er medlemmer af DTK, det vil fordoble medlemstallet

• Arbejde på at mindske/forhindre afgang. Analysere hvorfor medlemmer ønsker at melde sig ud. Personlig henvendelse eller elektronisk analyseskema, der kan gøre os klogere

• Optimere medlemslister og indbetaling, f.eks via PBS (automatisk tilmelding)
 
• Ved manglende indbetaling/udmelding opfordring til at blive i klubben.

• Fokus på en bredere vifte af aktiviteter

Hvorfor skal jeg være medlem af DTK

• DTK har som specialklub  den største viden om Terrier

• Socialt fællesskab med engagerede hundeejere

• Dialog med ligesindede

• Opdrættere med ansvar for fysisk og psykisk sundhed

• Fordi jeg elsker min hund

Hvordan skal vi formidle ovenstående

• Repetition af ansvaret for fysisk og psykisk sunde hunde ( reklamer, flyers, streamer, omtale, kennelsider,    facebook osv)

• Respekt for alle, vi hilser alle terrier velkomne også dem uden stamtavle, så kan det være de køber en med stamtavle næste gang. Foldere og klistermærker til kredse . husk ændring af tlf.

• Arbejde med at alle medlemmer og især de nye bliver en del af det store fællesskab omkring hunde

• Hvad adskiller DTK fra andre hundeklubber:
  Specialistviden omkring terrier indenfor
  Sundhed
  Adfærd
  Avl
  Certificering af uddannede trænere med fokus på terrier
 
Hvordan distribuerer vi kendskabet til DTK
 
• Facebook
• Hjemmeside
• Google adw
• Hundegalleriet  (RH)
• Blå avis/gul og gratis
• Pressemeddelelser ved arrangementer
• Bruge færdige skabeloner, der blot skal tilrettes de enkelte arrangementer
• Lokalaviser ved arrangementer (racer, kredse og udvalg)
• Terrier Nyt

Strategien

• Etablering af et medie – og kommunikationsudvalg, der skal være DTK’s ansigt i offentligheden

• Udvalget skal først og fremmest have en proaktiv rolle

• Udvalget skal virke både eksternt og internt

• Grafisk designer skal tilknyttes udvalget.
 
Grafik:

Topbanner

Høm høm poser    (pris, levering)

Bilstreamer: DTK – fordi jeg elsker min hund + hjemmeside adresse sælges

Klistermærker: indvendig logo 2 størrelser

Hvalpepakke: Plasticetui – incl logo: ”fordi jeg elsker min hund” høm høm poser, DTK folder, klistermærker, indmeldelsesblanket, 
 
Advarselstrekant: terrier i hjemmet
Konkurrencer
 
Race-kreds:

Skabelon til racefolder

Facebookbanner til download, racer, kredse, udvalg og medlemmer af DTK
 
Individuelle Facebook/hjemmeside teeser med samme tekst som bilstreamer

racerepræsentanterne skal henvende sig vedr. egne bannere.

DTK teaser

Statement skabelon.
 
 

Bestyrelsen 161114.